Fixarservice och hembesök

Många äldre behöver hjälp med olika saker
för att kunna bo kvar hemma.

Därför har Solna flera olika typer av stöd.

Fixarservice och hembesök är stöd
som du inte behöver ha beslut för att få.

Fixarservice

Fixarservice kan hjälpa dig
som bor i Solna och är över 65 år.

Det här kan fixarservice hjälpa dig med:

  • Sätta upp gardiner
  • Byta glödlampor, säkringar och batterier
  • Ta ner och sätta upp saker i höga skåp
  • Hämta och lämna lättare saker på vinden och i källaren
  • Flytta lättare möbler i bostaden
  • Sätta upp tavelkrokar, men inte borra
  • Göra sladdar och mattkanter säkrare
  • Ordna med balkonglådor, men inte plantera.

Ring till Fixarservice och tala om ditt namn och telefonnummer.

Fixarservice telefon är 08-746 31 46

Du kan också mejla Fixarservice på fixarservice@solna.se

Hembesök

En arbetsterapeut kan komma hem till dig
som inte har hemtjänst
och som är 80 år eller äldre.

Kommunen kontaktar dig om ett besök.

Arbetsterapeuten berättar om vilken service
och vilka aktiviteter som finns för äldre i Solna.

Arbetsterapeuten kollar också din balans
och ger information om olika hjälpmedel till exempel.

Kontakta oss

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad