Seniorlägenheter

Seniorlägenheter är för dig som är 60 år eller äldre.

Det är lägenheter som du hyr
precis som en vanlig hyresrätt.

Seniorlägenheterna är nära service
och alla husen har hiss.

I Solna stad finns tre olika hus med seniorlägenheter:

Söka om seniorlägenhet

Du ställer dig i kö för att få en seniorlägenhet.
Vi kallar det för att stå i seniorkön.

För att ställa dig i seniorkön måste du:

  • vara 60 år eller äldre
  • vara folkbokförd i Solna.

Bostadsstiftelsen Signalisten ansvarar för seniorkön.

Du söker om en seniorlägenhet på deras webbplats
Signalistens webbplats

Du kan också ringa till Signalistens kundtjänst.
Telefon 08-705 22 00

Hjälpte informationen dig?

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad