Trygghetsboende
Trygghetsboende är för dig som är 60 år eller äldre.
Boendet är lägenheter som du hyr precis som en vanlig lägenhet.
Alla lägenheter ligger centralt nära service.
Husen har hiss och är tillgängliga.
De är anpassade för till exempel rullstol.
Alla husen har också lokaler
som är gemensamma för alla som bor i huset.
I Solna stad finns två trygghetsboenden:
Söka om trygghetsboende
Du söker om att få ett trygghetsboende. Vi kallar det för att stå i seniorkön.
För att ställa dig i seniorkön måste du:
- vara 60 år eller äldre
- vara folkbokförd i Solna.
Bostadsstiftelsen Signalisten ansvarar för seniorkön.
Du söker om ett trygghetsboende på deras webbplats
Du kan också ringa till Signalistens kundtjänst
Telefon 08-705 22 00
Solna stads kontaktcenter
Dela sidan
Senast uppdaterad