Vård- och omsorgsboende
1.6.1 Vård- och omsorgsboende
Vård- och omsorgsboende är för personer
som behöver stöd dygnet runt.
Där finns personal hela tiden.
Du måste ha ett beslut från biståndshandläggaren
för att bo på ett Vård- och omsorgsboende.
Hur ser boendet ut?
Boendet är små lägenheter.
Lägenheten har ett rum med säng och sängbord
och en liten köksdel.
Du bestämmer vilka andra möbler
du vill ha i lägenheten.
Varje lägenhet har också ett badrum med dusch.
Det finns en matsal och ett vardagsrum för alla som bor i lägenheterna
på samma våning.
Du får välja vilket boende
Om du har rätt till ett vård- och omsorgsboende
får du välja vilket du vill bo på.
Det finns flera olika vård- och omsorgsboenden
i Solna stad.
Om det inte finns plats
på boendet du vill flytta till
kan du stå i kö.
Då får du bo på ett annat boende
tills det blir en plats ledig där du vill.
På några av stadens Vård- och omsorgsboenden
kan par bo tillsammans.
Prata med din biståndshandläggare.
Här finns information om alla vård- och omsorgsboenden i Solna.
Informationen är inte på lättläst svenska. Vård- och omsorgsboenden i Solna
Solna stads kontaktcenter
Dela sidan