Vård- och omsorgsboende

1.6.1 Vård- och omsorgsboende

Vård- och omsorgsboende är för personer
som behöver stöd dygnet runt.
Där finns personal hela tiden.

Du måste ha ett beslut från biståndshandläggaren
för att bo på ett Vård- och omsorgsboende.

Hur ser boendet ut?

Boendet är små lägenheter.
Lägenheten har ett rum med säng och sängbord
och en liten köksdel.

Du bestämmer vilka andra möbler
du vill ha i lägenheten.

Varje lägenhet har också ett badrum med dusch.

Det finns en matsal och ett vardagsrum för alla som bor i lägenheterna
på samma våning.

Du får välja vilket boende

Om du har rätt till ett vård- och omsorgsboende
får du välja vilket du vill bo på.

Det finns flera olika vård- och omsorgsboenden
i Solna stad.

Om det inte finns plats
på boendet du vill flytta till
kan du stå i kö.

Då får du bo på ett annat boende
tills det blir en plats ledig där du vill.

På några av stadens Vård- och omsorgsboenden
kan par bo tillsammans.
Prata med din biståndshandläggare.

Här finns information om alla vård- och omsorgsboenden i Solna.
Informationen är inte på lättläst svenska. Vård- och omsorgsboenden i Solna

Kontakta oss

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad