Priset Årets unga affärsidé gick till BlueCall

Många morgonpigga företagare samlades på torsdagsmorgonen på Quality Hotel Friends vid Arenastaden när årets företagarpriser delades ut. Priserna som delades ut var årets företagare, årets unga affärsidé, årets CSR-företag och årets miljöpris.

- Det är alltid lika roligt att vi samlas här för att dela ut årets företagarpriser och årets Miljöpris. Vi arbetar hårt för att fortsätta att vara Sveriges mest näringslivsvänliga kommun, det i sin tur skapar många arbetstillfällen för oss Solnabor, säger Pehr Granfalk kommunstyrelsens ordförande.

Vinnaren av det ärofyllda priset Årets Unga Affärsidé blev BlueCall. De har utvecklat en digital plattform utifrån ett aktuellt samhällsproblem, en app för samtalsstöd som kopplar samman personer i behov av stöd med personer som kan erbjuda det, direkt över telefonen. Som vinnare fick de ta emot rådgivningscheck från Handelsbanken och PwC och inte minst en check på 50.000 kronor sponsrad av Fabege.

Vinnarna till årets miljöpris heter Esteban Bravo och Thomas Rörby, de driver tillsammans företaget Cykelköket Solna. De har satt cykeln i fokus, och vill att vi ska cykla mer, men också att vi ska ta hand om våra cyklar och ta vara på alla gamla cyklar istället för att slänga dem på sopberget. De erbjuder verktyg, kunskap, reservdelar, men också en socialgemenskap.

Årets CSR-pris gick till Råsunda Förskole-enhet och vinnaren av priset Årets företagare tilldelades företaget Rope Access.

Dela: