E-faktura

Du som leverantör till kommunen kan skicka elektronisk faktura till oss genom att använda standarden SFTI svefaktura.

Skicka elektronisk faktura till Solna stad

Flera affärssystem har idag möjlighet att skicka elektroniska fakturor i detta format. Om ditt affärssystem inte har möjlighet att skicka svefaktura finns det ett antal lösningar på marknaden som hanterar detta på ett enkelt och smidigt sätt och till låg kostnad.

För att underlätta för dig som leverantör så samarbetar Solna stad med flera parter som erbjuder programvara och tjänster för att du ska kunna fakturera oss elektroniskt - se högerkolumnen.

De lösningar som idag finns tillgängliga för att skicka en svefaktura till oss är:

Fakturaskrivare

Denna lösning gör det möjligt att skicka fakturor elektroniskt direkt från ert faktureringssystemet via en virtuell fakturaskrivare. Detta åstadkoms genom att installera en programvara som gör att en elektronisk fakturaskrivare blir valbar vid utskrift av fakturor. Väljer man att skriva ut fakturan via den elektroniska fakturaskrivaren kommer fakturan att skickas elektroniskt till kommunen via någon av våra samarbetspartners.

Registrering via webbsida

E-fakturering via webbsida går ut på att leverantören manuellt registrerar fakturan på en hemsida som tillhandahålls av InExchange och skickas därefter elektroniskt till kommunen. Ingen ytterligare programvara behövs och upp till 100 st e-fakturor per år kan skickas gratis på detta vis.

Skicka svefaktura direkt till oss

Om ni redan har system för att skicka svefaktura och vill undvika mellanhänder kan ni skicka era svefakturor direkt mot vår svefakturaadress, http://svefaktura.solna.se/. Om ni väljer detta sätt ber vi er kontakta oss innan ni börjar skicka era fakturor.

Dela: