Draknäste för UF-företagare

För att få testa sina idéer arrangerade Solna stad den 10 februari en pitchövning för elever på Solna gymnasium som driver UF-företag.

En pitch eller så kallat draknäste innebär att eleverna får pröva sina affärsidéer inför en panel. Presentationstiden är mycket kort, det gäller därför att man har tänkt igenom och är förberedd på att argumentera för sin affärsidé.

Sex företag fick komma och pitcha sina affärsidéer inför en panel. Panelen som bedömde idéerna och gav goda råd bestod av affärsutvecklaren Caroline Burvall, entreprenören och UF-styrelseledamoten Sixten Engström, Linnea Funk och Zohra Kazemi från PwC samt näringslivsutvecklare Katarina Verlage från Solna stad.
Medverkande UF-företag:
Memory Plus UF
Lights Out UF
Refined UF
Crediflex UF
E3 Sylt UF
Washox UF

Ung Företagsamhet (UF) är en ideell och obunden organisation, vars syfte är att tillsammans med skolan införa entreprenörskap och näringsliv i utbildningen.

Dela: