UF-företagande på Solna gymnasium

Årets UF-företagare på Solna gymnasium har verkligen fått lära sig om digital marknadsföring och försäljning detta speciella läsår. Istället för den årliga mässan i Älvsjö blev det en E-week med tävlingar och prisutdelning.

Solnas 16 UF-företag blev nominderade till 7 olika priser. Konkurrensen var hård och det blev en hedrande 2:a plats till Ekogran UF i kategorin Årets tjänst, vilket innebär en plats på SM i maj.

Fyra killar på en veranda i solsken

Företaget Ekogran UF har under en kort säsong, sålt, levererat och hämtat upp julgranar till mer än 200 hushåll.

UF-företaget NoMoreMacho har tävlat om priset "Årets unga affärsidé i Solna" och de vann Solna gymnasiums egna pris för bästa säljare. Företaget vill bekämpa machokulturen hos unga killar genom föreläsningar för högstadieelever.

Fyra killar framför Solna gymnasiums entré

Företaget NoMoreMacho

Solna stads kontaktcenter