Riksidrottsuniversitetet (RIU) Stockholm

Vi på Solna gymnasium håller oss uppdaterade om framtida utbildningsmöjligheter för våra elever, i det här fallet NIU-elevernas möjligheter till dubbla karriärer.

Ett led i arbetet att stödja våra NIU-elevers möjligheter till "dubbla karriärer" är att vi på Solna gymnasium arbetar tätt med samt håller oss uppdaterade om framtida utbildningsmöjligheter för våra elever.

En av möjligheterna är Riksidrottsuniversitetet (RIU) Stockholm. Det är ett samarbete i stockholmsregionen mellan lärosäten som Gymnastik- och idrottshögskolan (GIH), Kungliga Tekniska högskolan (KTH) samt Riksidrottsförbundet och Stockholms stad.

RIU Stockholm är ett kompetenscentrum för idrotten i stockholmsregionen som skapar uthålliga idrottsmiljöer och möjligheter att kombinera elitidrott och högre utbildning.