Styrelsemöte

Genom tjänsten Styrelsemöte tar du del av de handlingar som skickas ut som beslutsunderlag inför sammanträdena.

Digitala sammanträdeshandlingar

Sammanträdeshandlingar skickas ut digitalt via tjänsten Styrelsemöte. Staden svarar inte för att lämna ut fysiska sammanträdeshandlingar.

Styrelsemöte finns dels att tillgå via din webbläsare på styrelsemote.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller via applikationen på din iPad.

Inloggning

Vid inloggning i Styrelsemöte är användarnamnet din @politik.solna-adress och lösenordet är det du själv satt till tjänsten när du lades till som användare.

Nya användare för ett mail till sin e-post om att de lagts till i en organisation. Via mailet sätter du ett lösenord till tjänsten. När du loggar in första gången som ny användare behöver du lämna godkännande av personuppgiftshantering, detta görs enklast via webbläsaren.

Har du glömt ditt lösenord till tjänsten kan du själv skapa ett nytt här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. En länk kommer att skickas till din e-post, via länken skapar du ditt nya lösenord till tjänsten.

Organisationer och sammanträden

När du är inloggad i Styrelsemöte ser du de organisationer du har uppdrag i. Genom att klicka på respektive organisation ser du dess sammanträden och genom att klicka på ett sammanträde ser du de utskickade handlingarna till det sammanträdet.

Fullmäktiges ledamöter har även tillgång till styrelsen och samtliga nämnder.

Handlingar

Genom att klicka på aktuellt sammanträde får du upp alla handlingar som skickats ut som beslutsunderlag till detta. Är det tyngre filer med bland handlingarna kan det ta längre tid att öppna dessa.

Sekretess

Handlingar innehållande känsliga uppgifter eller sekretess skickas ut via särskilda sekretessorganisationer i Styrelsemöte. Sekretesshandlingar går endast att läsa i applikationen Styrelsemöte, dvs via din iPad. När du ska öppna sekretesshandlingar kräver applikationen att du verifierar dig.

Om du upplever problem med Styrelsemöte

Kontrollera alltid att du är uppkopplad mot ett nätverk, mobilt eller wifi.

För att se nya utskick behöver applikationen uppdateras. Detta gör du genom att stycka på ”Synk”, som syns högst upp i applikationens högra meny. Ta som vana att alltid synka applikationen när du öppnar den.

Har du glömt ditt lösenord begärd du ett nytt här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta oss

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad