iPads

Staden har endast digitala sammanträdeshandlingar. För att kunna ta del av handlingarna får du som förtroendevald låna en iPad av staden.

Ny förtroendevald

Nämndsekreteraren meddelar dig när det är möjligt att kvittera ut en iPad. Det kan dröja något med anledning av att ditt användarkonto i staden först ska hinna upprättas samt att ett abonemang för mobilt bredband ska beställas.

Du kommer överens om dag och tid för utkvittering av läsplatta med nämndsekreteraren. Tänk på att utlämning

  • sker under kontorstid
  • sker på plats i stadshuset
  • tar runt 20 minuter

Vid utlämning bör du ha testat att logga in i din e-post samt tänsten Styrelsemöte. Detta för att säkerställa att dina lösenord fungerar.

Återlämning av iPad

Om du lämnar ditt uppdrag ska du återlämna iPaden, inklusive tillbehör, till kansliet senast en vecka efter att ditt uppdrag upphört.

Återlämning av iPaden kan ske i stadens reception. Var noga med att uppge vem iPaden tillhört, detta för att kansliet ska veta vem som återlämnat denna.

Återlämning kan även ske genom att du bokar en tid för detta med nämndens sekreterare.

Stulen, borttappad eller trasig iPad

Om din iPad blir stulen eller kommer bort är du skyldig att omedelbart informera staden om detta.

Om du upplever att din iPad inte fungerar som den ska kan den lämnas in till politisk sekreterare eller direkt till kansliet för felsökning.

Tips: Kontrollera alltid att du är ansluten till ett nätverk eller har surfmängd kvar på din mobilsurfen om det är så att du upplever att du har problem med att ta del av information i din iPad.


Kontakta oss

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad