Gång- och cykelbanan vid Huvudsta strand klar

Sträckan mellan Biddlesberg och Huvudstabron har rustats upp och breddats.

"Asfalterad gång- och cykelväg längs vatten, markerad med symboler för gående och cyklister. Vägen slingrar sig förbi träd, klippor och en bänk med utsikt över sjön, med bro och bebyggelse i bakgrunden


Gång- och cykelbanan smygöppnade den 30 april och nu när belysningen kopplats in var det dags för invigning. Tekniska nämndens ordförande Bernhard Huber och Annika Häggberg, ersättare i tekniska nämnden, klippte det blågula bandet tillsammans.

Utöver upprustningen och breddningen har även ett antal solbänkar kommit på plats längs gång- och cykelbanan.

– Det känns jätteroligt att vi äntligen kan öppna den upprustade sträckan. Nu har vi skapat mer utrymme för både cyklister och fotgängare, och med de nya solbänkarna hoppas jag att ännu fler stannar till och njuter av den fina miljön vid vattnet, säger Bernhard Huber.

Bernhard Huber på cykel och Annika Häggberg har precis klippt det blågula bandet.

Bernhard Huber och Annika Häggberg klippte det blågula bandet och nyinvigde gång- och cykelbanan.

Solna stads kontaktcenter

08-746 10 00

Senast uppdaterad