Ring oss

Du kan ringa till stadens kontaktcenter på 08-746 10 00  med dina frågor om kommunal verksamhet och service.

När kan du nå oss?

Måndag, tisdag, torsdag 08:00 till 17:00
Onsdagar 08:00 till 18:00 (stänger kl. 17:00 fr.o.m. 26 juni)
Fredagar 08:00 till 15:00

Vad händer när jag ringer?

När du ringer till stadens kontaktcenter på 08-746 10 00 får du fyra olika alternativ att välja på:

  1. Socialtjänst, äldreomsorg, funktionshinder eller LSS, tryck 1
  2. Skola, förskola, vuxenutbildning, kultur eller fritid, tryck 2
  3. Parkering, trafik, gator, bygg eller miljö, tryck 3
  4. Ringer du från ett företag, tryck 4

När vi svarar kommer vi ställa några kontrollfrågor om vad ditt ärende gäller. I kontaktcenter har vi tillgång till tusentals kvalitetssäkrade frågor och svar och vi kan hjälpa till i ca 70 procent av alla ärenden.

Kontaktcenter finns i första hand till för att öka servicen och tillgängligheten för dig men även för att värnar personalens tid med solnabarnen, solnaungdomarna och solnabor med olika vårdbehov. Om du absolut vill bli kopplad till en specifik person gör vi självklart det. Om personen du söker inte svarar återtas telefonsamtalet av kontaktcenter och du erbjuds lämna ett meddelande så att personen du söker kan kontakta dig så fort som möjligt. Vi ser då gärna att du talar om vad ditt ärendet gäller och lämnar telefonnummer och e-postadress. På så sätt kan personen du söker förbereda ärendet och mejla om du inte nås på telefon vid när vi försöker nå dig

När är det bäst att ringa?

Generellt sätt är det kortast kötid på morgonen och sen eftermiddag.

Dela: